W dniu 18 maja 2023r. odbyła się czwarta edycja konferencji studenckiej PHILCON. Wydarzenie jest inicjatywą Koła Naukowe Anglistów UTH Radom, działającego pod opieką pani doktor Ewy Klęczaj-Siary w Katedrze Neofilologii Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego.
Konferencję uroczyście Pan Dziekan Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego Prof. dr hab. Dariusz Trześniowski. Partnerem wydarzenia było Amerykańskie Centrum Kultury i Informacji – American Corner Radom, które od wielu lat współpracuje z Kołem Naukowym Anglistów.
Głównym tematem konferencji były kwestia wielokulturowości oraz jej obecność w studiach nad kulturą i literaturą krajów anglojęzycznych, a także w metodyce nauczania języków obcych.
Podczas konferencji odbyły się dwa wykłady plenarne. Pierwszy wygłosił Doktor Robert Leier – amerykański stypendysta English Language Fellow z USA. Jego rozważania na temat nauczania języków obcych w różnych kręgach kulturowych wywołały interesujące dyskusje i komentarze. Drugi wykład plenarny wygłosił Pan Chase Brame, obecny stypendysta English Language Fellow na UTH Radom. Omawiając różne odmiany języka angielskiego zwrócił uwagę na współczesne wyzwania związane z nauczaniem języków obcych.
Pozostałe prezentacje wygłosili studenci oraz absolwenci naszej uczelni, a także uczelni zagranicznych. W sekcji kulturoznawczej zostały omówione następujące tematy: integracja muzyczno-kulturowa we współczesnej literaturze amerykańskiej oraz wpływ nowoczesnych technologii na współczesne dzieła literackie i artystyczne. Sekcja literaturoznawcza została poświęcona literaturze mniejszości rasowych i etnicznych w Stanach Zjednoczonych. W sekcji metodycznej zostały omówione badania nad wpływem wielokulturowości na współczesne szkoły i uniwersytety w Polsce i za granicą.
Konferencja była doskonałą okazją dla studentów UTH, a także uczelni zagranicznych, do wymiany doświadczeń oraz dzielenia się wynikami prac badawczych. Ciekawe prezentacje oraz ożywione dyskusje z pewnością poszerzą horyzonty słuchaczy oraz przyczynią się do większej otwartości na kwestie wielokulturowości.